keskiviikko 22. kesäkuuta 2011

Tentit läpi!

Kuten otsikko kertoo, tentit on vihdoin kaikki läpäisty! Myös kirjallisuuden tentti meni läpi, joskin rimaa hipoen.. Proffatäti kyseli ensin ihan vääriä asioita joihin en osannu vastata.. kun jos kolmesta romaanista oon lukenu 2, niin millä todennäkösyydellä se kyselee vaan siitä kolmannesta jota ei oikeen es käsitelty kunnolla luennoilla? Ilmeisesti todennäköisyydellä Vuokko. Joten siis luonnollisesti en ollu kauheen hyvä siitä puhumaan Täti sitten jo vihaisesti sano että jos en siitä ensimmäisestä ja eniten käsitellystä kirjasta osaa pätevästi vastata nii ei se kyllä pysty päästään mua läpi O_O  No, mä tähän käytin tietty oljenkorteni ja huomautin että siis enhän mä edes varsinaisesti lue kirjallisuutta pääaineena vaan bilsaa, jota sitten ihmeteltiin tädin kanssa vähän aikaa että mites mä ny silleen. Sen jälkeen kun osasin sitten vielä pätevästi jutella ja kertoa kaikkea ekasta kirjasta (jonka olin lukenuki parhaiten), täti antoki loppujen lopuks mun pisteiks 26/30 :D että silleen.

Aika jännä oli kyllä tenttitilaisuuskin, kun proffatäti heti aluks ilmotti että se pitää 5 ihmisen tentin siinä aamupäivästä, sit sillä on muuta tekemistä iltapäivällä, ja loput on sit seur päivänä.. Ja ekan tentin jälkeen se käy hammaslääkärissä ja tentit jatkuu taas 11.30 :D ja ennen ensimmäistä tenttiä se käy kahvilla. Siinä sitten arvottiin ketkä 5 on heti aamulla. Anja sai mut hylkäämään luonnaisen "en mä voi sanoo et mulla on jotain tärkeetä minkä takii mun pitää päästä tähän heti aluks ku ei mul oo, ja jos jollain muulla on tärkeempää!"-asenteen, niin päästiin molemmat heti aamupäivästä tenttimään :) ja meni ihan reilusti muutenkin se jako kun 5 ensimmäistä ilmottautunutta pääs siihen aamuun :D

Illalla sitten juhlittiin Anjan kanssa istuskelemalla Piazzale Michelangelolla piknikillä :)

Tänään sitten käytiin Anjan kanssa pyörähtämässä Greven kylässä, Chiantissa, ja maisteltiin vähän viinejä :) Oltiin jossain viinimaistelumestassa missä sai ostaa tietyn arvosia kortteja, joilla sai maistella sen arvosta erilaisia tarjolla olevia viinejä :P Ja ilmaseks sai maistella kans eri oliiviöljyjä! En ikin tienny et oliiviöljytki voi maistua niin erilaisilta! Lemppari oli joku tryffelioliiviöljy :) Ja koin viiniorgasmin jatkamaan tätä ruokaorgasmien sarjaa, kun maistoin yhtä reilun 20e arvosta viiniä..

Ihan kyllä Chiantin seutu ei vakuuttanu, luultiin että se ois täynnä vaan viiniviljelyksiä mutta eikä mitä! Olihan niitä viljelyksiäkin, mutta oli myös ihan normimetsää yms. Ja Toscana on kyllä kuivaa seutua.

Huomenna sitten on Félicienin läksäribileet, tosi harmi kun se lähtee :( ostettiin sille Anjan kanssa piirustuskirja junamatkalle, ja piirrettiin sinne jo muutama limoncellopullo ja muuta sisäpiirin läppää meistä muistuttamaan :)
Félicien ehdotti kans että mentäs syömään perjantaina ravintolaan. Ja kuulin tänään Amalta että lauantaina on oltrearnon (toispuoljokkee) notte bianca -tapahtuma.. Ihan liikaa tässä tapahtuu jos yrittäs Sallan kanssa joskus sinne cinqueterreenkin päästä! :/ No, ilmeisesti sinne kannattaa kuitenkin vaan päivän reissu tehä kun majotus siellä on täynnä ja kallista. Ehkä sinne ehtii sitten sunnuntaina tai maanantaina.

Huomenna aamulla meen sitten hoitamaan byrokratiaa täällä pois alta.. Tänään aamulla venailtiin Anjan kanssa humanistien erasmustoimiston ulkopuolella että Anja sais yhen nimmarin ja että mä saisin mun nimmaroidun paperin haettua.. sairasta tää epäorganisaatio! Onneks bilsalla asiat toimii paremmin ja luulen selviäväni huomenna kyseisen learning agreamentin kanssa jopa yhdessä päivässä! (vrt viikko joka vaaditaan humanisteilla..)

Jep, ah vapaus ja lomailu! :) (ja huomenillalla tuleva Salla!)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti